בחברון מסכמים בסיפוק: עשרות אלפים ושקט יחסי

בנצי לייזרוביץ No Comments on בחברון מסכמים בסיפוק: עשרות אלפים ושקט יחסי

אלפים התארחו במהלך השבת, פרשת חיי שרה ביישוב היהודי בחברון. עימותים התפתחו במהלךהשבת לאחר שמס' מתפללים הותקפו בבקבוקי. תבערה בידי פלסטינים תושבי חברון. הערבים מדווחים על פצועים ועל נזק לחנויות ולבתים.

צילום: חיים טוויטו
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביישוב היהודי בחברון קלטו לכבוד שבת חיי שרה – שבת חברון. עשרות אלפי האורחים שבתו השבת בעיר התארחו וסעדו בבתי משפחות בחברון ובקרית ארבע אשר פתחו את בתיהם לאלפי האורחים. בנוסף, חב"ד חברון יארחו אלפי סועדים באוהלי ענק שנבנו ברחבת מערת המכפלה. גם הכנסת אורחים חברון, החלה החל מיום חמישי ועד לצאת השבת לחלק עוגות וצולנט באוהל הסעדה מיוחד שהוקם בסמוך למערת המכפלה.

על פי הערכה, כשלושים אלף יהודים שבתו בשבת בחברון במסגרת שבת חיי שרה. ההמונים התפללו במערת המכפלה את תפילות השבת וערכו סעודות המוניות באזור. פלסטינים ידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר היהודים כמה פעמים במהלך השבת.

בחדשות n12 דווח כי במהלך השבת, לאחר שמספר מתפללים הותקפו בידי פלסטינים תושבי חברון. הערבים מדווחים על פצועים ועל נזק לחנויות ולבתים. בתוך כך, תחת הכותרת "זוכרים את העבר, בונים את העתיד", הכריזו ביישוב היהודי בחברון על בניית שכונה חדשה ועל הרחבת היישוב. העבודות לבניית השכונה החלו בימים האחרונים במרץ, לקראת הרחבה משמעותית של היישוב היהודי בעיר.

"אל מול גל הטרור, אנחנו ממשיכים להעמיק שורשים בעיר האבות, הטרור לא יעצור אותנו", אומרים ביישוב היהודי בחברון. ביישוב מצביעים על התמיכה האדירה של עם ישראל, ביכולת היישוב להתפתח "האלפים שתומכים ביישוב, הם המנוע שלנו, התמיכה האדירה בחברון, היא נותנת לנו את היכולת להמשיך להתגורר ולהתפתח בעיר, הציבור והתמיכה הם היכולת שלנו להעמיק שורשים בעיר", הוסיפו.

 

התמונות באדיבות הצלם: חיים טוויטו

על רקע התחלת הבניה, בשכונת רובע חזקיהו, יצא היישוב בקריאה לציבור להיות שותפים למיזמים השונים בעיר, ולקחת חלק ושותפות בשיבת עם ישראל לעיר חברון. הקריאה יצאה כאמור, תחת הכותרת 'זוכרים את העבר, בונים את העתיד', בקריאה נכתב "לאחר עשרות שנים ב"ה חוזרים לבנות בחברון, המאבק הוא קשה ומורכב וטרם הסתיים. כדי להצליח ולעמוד באתגר אנחנו זקוקים לעזרתכם. חברון – עיר אהבות והאימהות של כולנו, בניין חברון היא המשימה הלאומית. יחד נכפיל את חברון ונשמור על מערת המכפלה", כתבו.

"בעז"ה בשנה-שנתיים הקרובות צפוי הישוב היהודי בחברון להוסיף למעלה ממאה יחידות דיור ובעצם להכפיל את האוכלוסייה היהודית בחברון", מספר מנכ"ל היישוב היהודי בחברון אורי קרזן. "זאת בשורה גדולה לא רק עבור הישוב היהודי בחברון, אלא עבור עם ישראל כולו. גדילתו של הישוב היהודי בחברון היא המשך ההיסטוריה של עם ישראל שמתחילה מפרשת השבוע שלנו ונמשכת דורות-דורות עד לימים שלנו. זהו דבר נרגש שהולך ונרקם ממש לנגד עניינו". על מנת לקדם את הבניה היהודית בעיר, יצאו השבוע בישוב היהודי בחברון בקמפיין גיוס המונים על מנת לאפשר לציבור לקחת חלק בפיתוח העיר. זאת לצד המשך פיתוח האתרים ההיסטוריים ולחבר בין חדשנות טכנולוגית מתקדמת לבין ההיסטוריה היהודית במקום.

בנוגע לחגיגות השבת בחברון, מספר קרזן: " זאת מסורת ארוכת שנים שגדלה עם השנים ובעז"ה יהיו עשרות אלפי אנשים שעומדם להשתתף בחגיגות של שבת חיי שרה שבה מסופר על הקניין של מערת המכפלה, קניין שאותו אנחנו זוכים לקיים גם אלפי שנים אחרי. כל שנה מחדש מרגש לראות את ההכנות לקראת הגעתם של האלפים הרבים, ומשמח אותנו לראות את המוסרת נמשכת, הולכת ומתעצמת, והעם היהודי מתחבר לשורשים שלו".



0 תגובות